Fitness a relaxace

Cvičení bez relaxace není ten nejefektivnějí postup, jak získat nebo udržet kondici. Po svalové námaze by měla nastoupit fáze, která umožní regenreaci organismu. To ale neznamená úplný klid, protože po tělesné aktivitě jsou svaly plné metabolických zplodin, které je třeba odplavit. A k tomu je možné využít zařízení pro privátní welness, jako jsou bazény a vířivky, které dodává třeba firma Aquamarine Spa.

Venkovní vířivka na zahradě

Venkovní vířivka

Po cvičení by měla následovat mírná pohybová aktivita, která umožní svalům, aby lépe odplavily odpadní látky. Všichni známe ten stav po nadměrné námaze, kdy ještě druhý den svaly jsou ztuhlé a bolí.
Příčinou je kyselina mléčná, která se vytvořila anaerobními procesy ve svalech a netrénované tělo ji nebylo schopno odplavit. Mírná svalová aktivita, která již další mléčnou kyselinu nevytváří, naopak pomáhá tomu, aby se kyselina mléčná z těla odplavila. Vidíme to ostatně i v televizi – třeba u běžců, kteří se po sprintu snaží předchozí námahu mírně vyklusat (pokud ovšem nezaběhli světový rekord a kyselina mléčná je jim fuk). My si ale můžeme pomoci i jinak a příjemněji:

Vyplavání v bazénu:

Vlastní venkovní (zahradní) bazény jsou to nejlepší, co můžete dát na zahradu. Oceníte jej i v létě pro ochlazení. Pokud nešetříte na zastřešení a vyhřívání, můžete si podstatně prodloužit plavací a koupací sezónu i v případě, že nejste otužilci. Pokud má ale bazén sloužit i k rozvoji kondice, je potřeba jeho určitá délka (ideálně 9 – 10 metrů) a pevná (svislá) stěna na obou koncích na obrátku.

Relaxace ve vířivce:

I
když osobně bych dal přednost bazénu, vířivky mají také své kouzlo a praktičnost. Jsou hlavně prostorově úsprnějí, je možno je umístit i třeba do sklepa, mají lacinější provoz a pro relaxaci a odbourání stresu jsou často vhodnější.

Zdroj obrázku: www.aquamarinespa.cz

Přidej komentář

Powered by WordPress | iFreeCellPhones.com has free cell phones for sale. | Thanks to PalmPreBlog.com, Video Game Music and Fat burning Furnace